فواید ماسک صورت بر زیبایی و سلامت پوست صورت

  • 7 خرداد 1398
  • 0 نظر
  • admin

اهمیت استفاده از ماسک صورت:

فواید ماسک صورت به واسطه توانایی این روش در تغییر وضعیت خاص و مشکل به وجود آمده در پوست صورت می­تواند بعنوان یک روش پیشگیرانه و نیز درمانی مورد توجه مخاطبین قرار گیرد. بطور کلی فواید ماسک صورت  زمانی مشخص خواهد شد که بسته به نوع مشکل پوستی از ماسک استفاده گردد.

بطور مثال اگر پوست صورت دچار خشکی مفرط شده باشد باید از ماسک صورتی استفاده شود که نقش آبرسانی قوی به پوست را داشته باشد. اگر پوست بیش از حد چرب باشد، ماسک مورد استفاده باید از توانایی پاکسازی پوست برخوردار باشد.

یکی از عمده فواید ماسک صورت القای حس آرامش در فرد است. استفاده از برخی ترکیبات و روغن­ها در ترکیب ماسک می­تواند برای رسیدن به این هدف موثر واقع گردد. بطور مثال استفاده از روغن­های رزماری و نعناع می­تواند حس آرامش روانی را به ارمغان آورد.

پوست صورت روزانه در معرض بسیاری از آلودگیها قرار دارد، اثرات آلودگی هوا از عمده­ترین عواملی هستند که می­توانند آسیبهای جدی را به پوست وارد نمایند. همچنین باقی ماندن چربی و نیز مواد آرایشی بر روی پوست صورت باعث انسداد منافذ پوست می­­گردد.

انجام عمل لایه­برداری عمق از فواید ماسک صورت می­باشد که می­توان از آن برای پاکسازی سطح پوست صورت استفاده نمود. استفاده از ماسک مناسب می­تواند مقاومترین مواد موجود در لایه اپیدرم را پاکسازی نماید. فواید ماسک صورت بصورت لایه­برداری عمیق در ارگان صورت بیش از سایر نقاط احساس می­گردد.

تجمع مواد زائد در منافذ پوستی باعت ایجاد بیماریهای پوستی می­گردد. استفاده از برخی ماسکهای مناسب می­تواند از تجمع مواد جلوگیری نموده و باعث باز شدن منافذ پوستی گردد.

در زمان استفاده از برخی ماسکهای صورت احساس سوزنی شدن و سرخ شدن پوست نشانگر افزایش میزان گردش خون در پوست صورت می­باشد. این موضوع باعث می­شود که بعد از برداشتن ماسک، فواید ماسک صورت بصورت ایجاد درخشندگی در پوست صورت نمایان شود. این موضوع توام با ایجاد حس خوب و شادابی می­تواند در زیبایی و سلامت پوست مصرف­کننده موثر باشد.

فواید ماسک صورت می­تواند بصورت غیر مستقیم بر روی صورت مطرح شود. بطور مثال استفاده از ماسک صورت می­تواند میزان نفوذ­پذیری سرمها و کرمهای ویژه پوست صورت را افزایش دهد. از این جهت توصیه می­شود قبل از استفاده از مواد درمانی و اقدام به تغذیه پوست صورت؛ از چندین نوبت ماسک مناسب استفاده گردد.

عوامل موثر در افزایش فواید ماسک صورت :

استفاده از مواد شوینده با اسیدیته نزدیک به اسیدیته پوست صورت برای شستشوی صورت قبل از استفاده از ماسک می­تواند میزان فواید ماسک صورت به طرز شگفت­انگیزی افزایش دهد. ماسک صورت را باید بطور یکنواخت بر روی صورت بغیر از اطراف چشمان قرار داد. بعلت نازک  و حساس بودن پوست اطراف چشم به منظور جلوگیری از سوزش و اثر بخشی بالا می­توان همزمان با استفاده از ماسک از کرمهای ضد چروک یا کیوتن استفاده نمود.

از فواید ماسک صورت می­توان برای بهبود وضعیت پوست گردن نیز استفاده کرد. بسیاری از افراد در استفاده از ماسک صورت ، آنرا برای بهبود وضعیت پوست گردن و جلوگیری از ایجاد چین و چروک در این بخش از بدن نیز مورد استفاده قرار می­دهند.

بسته به مواد مورد استفاده در ماسک برای بهره­مندی کامل از فواید ماسک صورت باید زمان ماندگاری ماسک بر روی صورت رعایت گردد. این زمان حداقل پانزده دقیقه است که بسته به نوع ماسک متفاوت می­باشد.

موضوع برداشتن ماسک نیز از مواردی است که در فواید ماسک صورت می­تواند موثر باشد. برداشتن ماسک از صورت باید بدون هیچ فشاری صورت گیرد. توصیه می­شود ابتدا یک کیسه لیف حمام گرم بر روی صورت قرار گیرد. این عمل می­تواند برداشت ماسک را آسانتر نماید.

بعد از برداشت ماسک برای استفاده حداکثری از فواید ماسک صورت باید از شستشوی آن خودداری نمود و صرفا به وسیله یک حوله نم اقدام به پاکسازی اثرات ماسک نمود.

استفاده از فرمولاسیون برای افزایش فواید ماسک صورت :

استفاده از ماسک صورت بر اساس نوع ضایعه و نیاز پوستی ترکیب بندی می­گردد. بطور کلی ماسکهای صورت در زمینه آبرسانی پوست، لایه­برداری، افزایش رطوبت، برطرف کردن آکنه و جوش، جوانسازی پوست، روشن کنندگی پوست، خنک کردن پوست، احساس آرامش و جهت افزایش سلامت پوست استفاده می­شوند که هر یک از این ماسکهای تخصصی شامل فرمولهای ترکیبی خاص برای افزایش میزان فواید ماسک صورت می­باشند.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندید حتما امتیاز دهید!
Rate this post
نوشته های مرتبط