نکات ضروری برای مراقبت از پوست برای افراد میانسال

  • 12 خرداد 1398
  • 0 نظر
  • admin

مراقبت از پوست برای افراد میانسال به چه دلیل مهم است :

مراقبت از پوست برای افراد میانسال به واسطه نقش حفاظتی پوست در برابر آلودگی­های میکروبی و نیز حفظ زیبایی ظاهری افراد قطعا حائز اهمیت می­باشد. حفظ زیبایی مخصوصا در بخش صورت یکی از دغدغه­های اصلی افراد، مخصوصا بانوان در سنین میانسالی است.

با ورود به سن میانسالی که معمولا از سن چهل سالگی آغاز می­شود، پوست قابلیت ارتجاعی مطلوب خود را به تدریج از دست می­دهد و منجر به ایجاد حالت افتادگی پوست که شایع­ترین بیماری این دوره است می­گردد. از آنجائیکه که این حالت غیر قابل درمان و غیر قابل برگشت می­باشد. قطعا ضروری خواهد بود اقدامات لازم در زمینه مراقبت از پوست برای افراد میانسال مورد توجه جدی قرار گیرد.

با استفاده از روشهای پیشگیرانه و استفاده از محصولات مناسب می­توان روند شیوع و افزایش آسیبهای پوستی طبیعی را برای زمان قابل توجهی به تاخیر انداخت. در غیر اینصورت استفاده از روشهای جراحی و تخصصی برای مراقبت از پوست برای افراد میانسال امری ضروری خواهد بود.

روند سنتز کلاژن با افزایش سن کاهش می­یابد که این موضوع باعث کاهش خاصیت ارتجاعی پوست و افتادگی آن می­گردد. تشکیل توده توسط چربی موجود در پوست نیز از مواردی است که سبب بروز افتادگی در سطح پوست می­گردد.

بروز چین و چروک در سنین میانسالی بیشتر در بخشهایی از گردن، گونه­ها شیوع دارد و این موضوع می­تواند در تناسب و زیبایی خط لبخند و اخم بیمار نیز تاثیر گذار باشد. ادامه روند بروز چین و چروک نهایتا باعث بروز افتادگی و شل شدن پوست در این قسمتها خواهد شد.

محصولات مناسب مراقبت از پوست برای افراد میانسال :

برای مراقبت از پوست برای افراد میانسال استفاده از برخی محصولات بهداشتی مراقبت از پوست بطور مستمر ضروری می­باشد. یک از محصولات مهم؛ استفاده از ضدآفتابهای مناسب می­باشد. استفاده از کرم ضدآفتاب مناسب طبق نظر پزشک متخصص امری ضروری در تمامی دوران سنی افراد می­باشد. میانسالان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. استفاده مداوم از کرم ضد­آفتاب مناسب برای جلوگیری از اثر مخرب اشعه­های مضر آفتاب از موارد ضروری مراقبت از پوست برای افراد میانسال محسوب می­گردد.

در بسیاری از موارد استفاده از محصولات مراقبتی غیر استاندارد می­تواند خود باعث تشدید مشکل پوستی گردد. استفاده از محصولات بهداشتی با اسیدیته مناسب و مطابق با اسیدیته پوست می­تواند روند درمانی استفاده از محصولات بهداشتی را در زمینه مراقبت از پوست برای افراد میانسال تسریع نماید. استفاده از پن­های استاندارد برای پاکیزگی پوست یک از موارد مراقبتی مهم و ضروری می­باشد.

استفاده از محصولات آبرسان و مرطوب کننده یکی از راههای مراقبت از پوست برای افراد میانسال و زیبایی محسوب می­گردد. بنابراین استفاده از این محصولات بعد از هر بار شستشو و استحمام توصیه می­گردد.

استفاده از کرمهای ضد چروک گرچه توانایی از بین بردن چین و چروک ایجاد شده را ندارند،ولی استفاده از این دسته از محصولات می­تواند بعنوان راهکار مراقبت از پوست برای افراد میانسال مانع از افزایش عمق چروکهای موجود گردد.

ایجاد لکهای پوستی نیز از بیماریهای شایع این دوران می­باشد که برای پیشگیری از بروز آن می­توان از کرم ضد­آفتاب و نیز کرمهای ویژه اسکراب و لایه­برداری استفاده نمود. استفاده از محصول تونر بعنوان یک محصول پاک کننده قوی و مرطوب کننده نیز به منظور مراقبت از پوست برای افراد میانسال می­تواند مفید باشد.

علاوه بر استفاده از محصولات بهداشتی، رعایت برخی موارد نظیر دوری از استرس، خواب کافی و تغذیه مناسب نیز می­تواند در مراقبت از پوست برای افراد میانسال موثر واقع گردد.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندید حتما امتیاز دهید!
Rate this post
نوشته های مرتبط