روشهای مراقبت از موهای خشک در خانم ها

  • 7 خرداد 1398
  • 0 نظر
  • admin

اهمیت مراقبت از موهای خشک در خانم ها :

مراقبت از موهای خشک در خانم ها زمانی اهمیت پیدا می­کند که بدانیم از هر چهار نفر خانم یک نفر دچار خشکی مو هستند. به واسطه تاثیر مستقیم کاهش کیفیت مو در زیبایی این موضوع می­تواند بطور جدی مورد توجه خانمها قرار گیرد.

با توجه به اینکه خشکی مو در خانمها باعث شکنندگی و آسیب­پذیری بالای آنها می­گردد؛ ممکن است صرفا به واسطه شانه­زدن روزانه مقدار قابل توجهی از موهای خشک ریزش پیدا کنند. تشدید این موضوع می­تواند سبب بروز طاسی سر در بانوان گردد.

یکی از علائم خشکی مفرط پوست سر که مراقبت از موهای خشک در خانم ها را ضروری می­کند، پوسته پوسته شدن سطح پوست سر می­باشد که  اصطلاحا به آن شوره سر گفته می­شود. این بیماری ویژه پوست سر و مو، خود می­تواند در زیبایی موی بانوان موثر عمل نماید.

دلیل خشکی مو که مراقبت از موهای خشک در خانم ها را ضروری می­نماید:

وراثت قطعا عامل اصلی است که سبب بروز خشکی در موهای بانوان می­گردد. بنابراین مراقبت از موهای خشک در خانم ها که بصورت مادرزادی پوست سر آنها دارای چربی کمتری نسبت به حد نرمال می­باشد باید بصورت جدی دنبال گردد.

حالت مو نیز می­تواند در بروز خشکی مو موثر باشد. در حالت عادی چربی­ها می­توانند بر روی ساقه موی صاف حرکت نمایند و خود را به ریشه مو برسانند. اما این روند در موهای مجعد و فرفری به درستی  صورت نمی­گیرد. بنابراین مراقبت از موهای خشک در خانم ها که دارای موی مجعد هستند نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

مراقبت از موهای خشک در خانم ها که عادت به شستشوی مداوم موهای خود با شامپوها را دارند از اهیمت بالاتری برخوردار است. شستشوی مداوم با شامپو سبب کاهش مقدار چربی پوست سر می­گردد.

کمبود میزان آب بدن و عناصر ضروی نظیر چربی می­تواند اهمیت مراقبت از موهای خشک در خانم ها را تشدید نماید. علاوه بر این موضوع استفاده مداوم از سشوار برای خشک کردن سریع موها یکی از عواملی است که باعث تشدید خشکی مو و شکنندگی آنها می­شود.

راههای مراقبت از موهای خشک در خانم ها چیست؟

باید توجه داشت که هر اقدام درمانی در مورد مو باید تحت نظر پزشک معالج متخصص صورت گیرد. ولی برخی از اقدامات شخصی وجود دارند که در صورت رعایت آنها می­توان در یک اقدام پیشگیرانه از شیوع و آسیب رسانی خشکی مو در بانوان جلوگیری نمود.

موضوع میزان قلیائیت شامپو مورد استفاده یکی از مواردی است که باید بدان توجه خاصی نمود. برای مراقبت از موهای خشک در خانم ها لازمست از شامپوهایی که میزان قلیائیت آنها نزدیک به اسیدیته طبیعی پوست می­باشد استفاده نمود. استفاده از شامپوها با اسیدیته 5/5 و نیز استفاده از شامپوهای اوره 5% درصد برای رفع خشکی می­تواند موثر باشد.

استفاده از ماساژ می­تواند بعنوان راهکاری موثر در مراقبت از موهای خشک در خانم ها تلقی شود این موضوع می­تواند کف سر را از تارهای موی مرده تخلیه نموده و میزان جریان خون در زیر پوست سر را افزایش دهد. این موضوع از طریق تحریک ریشه مو نیز می­تواند در جلوگیری از خشکی موثر واقع شود.

شامپو­ها و کرمهای مرطوب کننده نیز وجود دارند که می­توانند با نفوذ به عمق کراتینینها در تغذیه مناسب آنها موثر واقع شوند. این موضوع می­تواند از طریق استفاده از شامپوهای تقویتی و احیای آبرسان نیز مورد توجه قرار گیرد.

شانه­هایی که از مواد مصنوعی ساخته شده­اند به واسطه امکان ایجاد الکتریسیته ساکن می­توانند به ساختار مو آسیب برسانند. بنابراین استفاده از برسهایی با مواد طبیعی نظیر برسهای چوبی می­تواند مفید باشد.

خشک کردن موها توسط هوای آزاد و توسط یک حوله نرم بدون استفاده از وسایلی نظیر سشوار و نیز افزایش امکان رسیدن اکسیژن به موها از عوامل پیشگیرانه مهم دیگری است که در مراقبت از موهای خشک در خانم ها باید رعایت شود.

عمده ­ترین روش مراقبت از موهای خشک در خانم ها را می­توان در توجه به تغذیه جستجو کرد. استفاده از مواد مغذی دارای ویتامین گروه ب نظیر نان، موز، تخم مرغ و … و استفاده از سبزیجات و نوشیدن میزان آب کافی نیز از مواردی هستند که از بروز بیماری خشکی مو در بانوان جلوگیری می­نمایند.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)
نوشته های مرتبط