نقش مرطوب کننده بر روی پوست خشک کرمها و لوسیونهای بهداشتی

  • 8 خرداد 1398
  • 0 نظر
  • admin

موادی که نقش مرطوب کننده بر روی پوست خشک دارند:

نقش مرطوب کننده بر روی پوست خشک خاصیت موادی است که می­­توانند در صورت استفاده مستقیم و یا بصورت ترکیب با مواد دیگر در شادابی و سلامت پوست موثر واقع شوند. نیاز پوست به مرطوب شدن در تمامی فصول سال از اهمیت بسزایی برخوردار است.

نقش مرطوب کننده بر روی پوست خشک بدین صورت است که می­تواند رطوبت را در سطح پوست نگه داشته و بر اساس مکانیسم خود رطوبت داخل پوست را به سطح پوست برای ایجاد طراوت بیشتر انتقال دهند.

استفاده از مواد اولیه­ مانند وازلین و لانولین خاصیت حفظ رطوبت را بر روی پوست پشتیبانی می­نمایند و استفاده از موادی نظیر اوره و گلیسیرین در مرطوب کننده می­تواند خاصیت جذب و انتقال رطوبت از داخل پوست به سطح آنرا سبب شود.

نوع پوست نیز در نقش مرطوب کننده بر روی پوست خشک موثر عمل می­کند بطور مثال چنانچه فرد  دارای پوست بسیار خشک باشد. استفاده از مرطوب کنند­هایی که خاصیت لایه­برداری بر روی پوست را داشته­ باشند؛ می­تواند در اولویت قرار گیرد.  وجود ماده آلفا هیدروکسی اسید، یکی از عواملی است که خاصیت لایه­برداری در مرطوب کننده­ها را سبب می­گردد.

روشهای مراقبت از موهای خشک در خانم ها

انتخاب محصولاتی که نقش مرطوب کننده بر روی پوست خشک دارند:

اولین و مهمترین موضوعی که در هنگام انتخاب و خرید محصولات مرطوب کننده باید مورد توجه قرار گیرد. مجوزدار بودن محصول می­باشد. با توجه به تولید و عرضه تنوع بسیار زیادی از این محصول توسط کارخانجات سازنده، وجود مجوزهای قانونی لازم می­تواند اطمینان از خرید محصول را در سطح بالایی افزایش دهد. وجود برخی مجوزها نظیر هولوگرام سازمان غذا و دارو و علامت استاندارد می­تواند فاکتور اطمینان را در خرید محصول در حد زیادی تامین نماید.

عناصر تشکیل دهنده نیز در نقش مرطوب کننده بر روی پوست خشک موثر می­باشد. بطور کلی یک محصول مرطوب کننده استاندارد الزاما باید دارای گلیسیرین، لانولین و وازلین باشد تا بتواند بطور موثر در ایجاد رطوبت لازم و کافی بر روی پوست عمل نماید.

در برخی از محصولات نقش مرطوب کننده بر روی پوست خشک علاوه بر ایجاد رطوبت لازم برای پوست از مواد دیگری برای استفاده دومنظوره بهره­گرفته شده است. بطور مثال برخی از مرطوب کننده­ها حاوی کرم ضد آفتاب و یا رتینول هستند که می­توانند در جلوگیری از اثرات سوء اشعه­های خورشید و نیز در بازسازی سریع سلولهای پوستی موثر واقع شوند. انتخاب چنین محصولاتی می­تواند برای مصرف­کننده فاکتور خریدی مقرون بصرفه تلقی گردد.

شیوه استفاده از محصولات با نقش مرطوب کننده بر روی پوست خشک:

برای استفاده از محصولات با نقش مرطوب کننده بر روی پوست خشک رعایت اصولی کلیدی ضروری است تا نقش مرطوب کننده بر روی پوست خشک این محصولات بدرستی مورد استفاده مصرف­کننده قرار گیرد. بطور مثال برخی افراد تصور می­کنند که استفاده از محصولات مرطوب کننده مختص فصل تابستان است. در حالیکه باید توجه داشت برای مراقبت بیشتر از پوست، استفاده از این محصول برای افزایش نقش مرطوب کننده بر روی پوست خشک بصورت روزانه استفاده گردد.

برای افزایش نقش مرطوب کننده بر روی پوست خشک الزاما باید بین زمان شستشوی بدن و استحمام و استفاده از کرم مرطوب کننده فاصله زیادی ایجاد نگردد. چرا که باید ماده مرطوب کننده امکان نگهداری رطوبت موجود را داشته باشد.

پوستهای خشک مستعد پوسته پوسته شدن هستند و  در برخی موارد خشکی پوست تا حدی است که باعث بروز خونریزی در پوست می­گردد. بروز خارش و سوزش در پوست نیز از عوارض شایع پوستهای خشک می­باشد. در چنین مواقعی برای افزایش نقش مرطوب کننده بر روی پوست خشک توصیه می­گردد از این محصولات در دو دوره صبح و عصر بطور مداوم در هر روز استفاده گردد.

 

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندید حتما امتیاز دهید!
Rate this post
نوشته های مرتبط