کرم دور چشم چست و چه کاربردهای در مراقبت از پوست دارد؟

  • 15 خرداد 1398
  • 0 نظر
  • admin

کرم دور چشم چیست و در چه مواقعی استفاده می­گردد؟

کرم دور چشم چیست؟ قطعا این سوال بسیاری از افرادی خواهد بود که به بهداشت و موارد مراقبتی از پوست خود اهمیت می­دهند. نوع پوست دور چشم نسبت به سایر نقاط متمایز می­باشد. این بخش از بدن از نازکترین پوست بهره­مند است.

به واسطه حساسیت پوست دور چشم، استفاده از سایر کرمها و مواد آرایشی و بهداشتی باید با احتیاط کامل برای این قسمت مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از از مواد آلرژیک و نیز معطر می­تواند باعث بروز اشکالاتی در عملکرد چشم شود.

برای اینکه بدانیم کرم دور چشم چیست ؛ قطعا لازم است به نیازهای مراقبتی این بخش از بدن وقوف کامل داشته ­باشیم. به علت ظریف بودن پوست دور چشم؛ اولین محلی که علائم پیری و آسیب پوستی را نمایان می­نماید، این قسمت است. به واسطه این ظرافت چین و چروک پوست در این بخش بسیار شایع می­باشد.

از دیگر بیماریهای شایع این بخش، تیرگی، پف کردن و گود رفتن دور چشم می­باشد. که می­توان با استفاده از مواد درمانی ویژه و یا استفاده از فن­آوریهای نوین در زمینه تجهیزات مراقبت از پوست نظیر لیزر نسبت به درمان آن اقدام نمود.

اثر بخشی کرمهای دور چشم بیشتر بعنوان کیوتن و حفاظت در برابر اشعه­های مضر آفتاب است. برای اینکه بدانیم اثر بخشی کرم دور چشم چیست باید به مواد متشکله آن دقت نماییم. پوست دور چشم بعلت کمبود انباشت چربی در صورت در معرض گرفتن عوامل تخریبی نظیر نور خورشید سریعتر از پوست سایر ارگانها خاصیت ارتجاعی خود را از دست می­دهد. بنابراین آشنایی با مفهوم کرم دور چشم چیست می­تواند موضوعی مهم برای سلامتی افراد باشد.

استفاده از کرمهای دور چشم می­تواند به واسطه افزایش ضخامت پوست در این بخش از بروز چین و چروک جلوگیری نماید. میزان استفاده از کرم دور چشم در افراد متفاوت است و دوره زمانی آن نیز بسته به نوع پوست دور چشم و نیز شدت در معرض بودن در برابر عوامل مخرب دارد.

عوامل مختلفی می­تواند باعث بروز چین و چروک در اطراف چشم گردند. نور آفتاب، آلاینده­های موجود در هوا، استرس، تغذیه نامناسب و حتب خندیدن مداوم فرد می­تواند در تشدید چین و چروک در این بخش از بدن موثر واقع گردد.

 

ترکیبات تشکیل دهنده کرم دور چشم چیست ؟

کرمهای دور چشم نیز مانند سایر کرمها از مواد مرطوب کننده تشکیل شده­اند با این تفاوت که مواد موثره مورد استفاده در آنها سبکتر و رقیق­تر می­باشد. بطوریکه بدون نیاز به ماساژ و فشار بالا به سهولت از طرف پوست نازک دور چشم جذب می­گردد.

بعلت مجاورت محل استفاده این کرم با چشم به هیچ عنوان از اسانسهای بودار در ترکیب ساخت این کرم استفاده نمی­شود. چرا که این موضوع می­تواند باعث بروز حساسیت و تحریک غدد اشکی چشم گردد.

باید توجه داشت که برای تقویت کلاژن پوست دور چشم استفاده صرف از کرم دور چشم کافی نیست و باید استفاده از مواد غذایی مغذی نیز همراه با مصرف کرم دور چشم مدنظر قرار گیرد.

 

انواع کرم دور چشم چیست ؟

کرمهای دور چشم در دو نوع صنعتی و سنتی تولید و عرضه می­شوند. در نوع صنعتی از کوآنزیم کیوتن با اثر آنتی اکسیدانی به منظور جمع کردن رادیکالهای آزاد استفاده می­گردد. بیزابول با خاصیت ضد التهابی و التیام بخشی موجبات ایجاد روشنی در پوست را مهیا می­نماید.استفاده از روغنهای گیاهی نظیر نارگیل،بادام و آووکادو غنی از انواع ویتامینهای موثر بعنوان نرم کننده و تغذیه کننده در ساخت کرمهای دور چشم رایج است. در کرمهای دور چشم سنتی نیز از ترکیبی از مواد گیاهی، معدنی و یا تلفیقی از آنها برای ساخت کرم دور چشم استفاده می­گردد.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندید حتما امتیاز دهید!
Rate this post
نوشته های مرتبط